Panasonic wprowadza smartfony na rynek europejski

Panasonic | 14/12/2011 16:12

Firma Panasonic poinformowała dziś, że od marca 2012 r. rozwinie działalność w segmencie smartfonów na rynku europejskim. Firma ogłosiła także, że w roku finansowym 2016, który kończy się 31 marca 2016, planuje osiągnąć cel ogólnoświatowej sprzedaży smartfonów (wyłączając Japonię) na poziomie 9 milionów sztuk. Europa będzie pierwszym etapem rozwoju na rynku globalnym.

Obecnie na ogólnoświatowym rynku telefonów komórkowych można zaobserwować wzrost popularności smartfonów. Panasonic planuje wykorzystać te tendencje i wprowadzić w marcu 2012 r. na rynku europejskim swój pierwszy globalny model tego typu urządzenia.

Najważniejsze cechy smartfona Panasonic to:
1. Ultrasmukłe wzornictwo nawiązujące do kształtu litery D.
2. Wysokiej jakości ekran Quarter HD (QHD) OLED o przekątnej 4,3 cala.
3. Odporność na wodę i kurz.

W dalszej kolejności Panasonic poszerzy swoją ofertę, planując sprzedaż 1,5 miliona smartfonów w Europie w przyszłym roku finansowym. W roku finansowym 2016 Panasonic planuje natomiast sprzedaż 15 milionów sztuk w skali globalnej, w tym 9 milionów w Europie, Azji, Chinach i USA oraz 6 milionów w Japonii (z czego pięć milionów to smartfony).

Telefon KX-TU301 jest wyposażony w podświetlaną klawiaturę, dzięki której jest łatwy w obsłudze zarówno w dobrze oświetlonych pomieszczeniach, jak i w ciemności. Wszystkie przyciski są duże i wystają ponad obudowę, co poprawia funkcjonalność urządzenia szczególnie w przypadku osób słabiej widzących. Klawisze przycisku nawigacyjnego działające w czterech kierunkach (w górę, w dół, w W kwietniu tego roku, przed reorganizacją planowaną na styczeń 2012 r., Grupa Panasonic powołała Systems & Communications Company (SNC), która zajmuje się produktami i usługami związanymi z systemami, sieciami i komunikacją komórkową. W ramach tej firmy Panasonic zmaksymalizuje swoje zasoby wewnętrzne wykorzysta między innymi istniejącą już fabrykę w Malezji. Telefony tworzone obecnie na rynek japoński pochodzą z tej fabryki i będzie ona także produkować zapowiedziany pierwszy model globalny.

Panasonic będzie nadal poszerzać swoją ofertę produktów i zwiększać sprzedaż. Proces ten będzie mieć szybkie tempo dzięki wykorzystaniu zasobów technologicznych oraz badawczo rozwojowych grupy, a także jej jednostek produkcyjnych i przedstawicielstw handlowych na całym świecie. Przyczyni się to do wzmocnienia działalności badawczo rozwojowej i produkcyjnej, a także struktury handlowej i konkurencyjności produktu.


Zdjęcia i kolory dają ogólne wyobrażenie o produktach i mogą odbiegać od rzeczywistego wyglądu.
Zastrzega się możliwość błędów w opisach na stronie WWW.