Wersja CUDA 2.2 Beta została opublikowana i jest już dostępna dla tysięcy zarejestrowanych developerów
SANTA CLARA, KALIFORNIA 9 KWIECIEŃ, 2009 Architektura CUDA umacnia czołową pozycję wśród platform programistycznych pomocnych w rozwoju obliczeń na GPU, wspierających m.in. środowiska programistyczne C, OpenCL, DirectX, Fortran oraz inne języki programowania i API. W ostatniej wersji CUDA 2.2 Beta wprowadzono wiele znaczących, kluczowych elementów, w tym:
Sprzętowy debugger dla GPU
Twórcy oprogramowania korzystający ze środowiska systemu operacyjnego Linux mogą teraz używać debuggera CUDA zaprojektowanego do współpracy z GPU, oferującego interfejs znany z popularnego opensource owego debuggera GDB, który pozwala na debuggowanie głównego kodu aplikacji wykonywanego na GPU. Pracujący na GPU debugger posiada wszystkie funkcje, których twórcy oprogramowania oczekują od GDB, włączając w to możliwość ustawiania breakpointów, śledzenia zmiennych, kontroli stanów itp., również w wypadku specyficznych dla środowiska CUDA funkcji i właściwości.
Visual Profiler v2.2 dla GPU
Istotnym krokiem w dostrajaniu wydajności aplikacji jest ich profilowanie, a następnie modyfikowanie kodu. Visual Profiler dla środowiska CUDA jest graficznym narzędziem pozwalającym na profilowanie aplikacji w języku C uruchomionych na GPU. Ostatnia wersja CUDA Visual Profilera obsługuje w pełni pomiary przepustowości pamięci wewnątrz rdzenia układu dając tym samym programistom wgląd w jeden z najważniejszych, krytycznych obszarów pod względem wydajności obliczeń w środowisku CUDA.
Pełne wsparcie dla Microsoft Windows Server 2003/2008
Systemy Tesla C1060 i S1070 są obecnie w pełni obsługiwane przez systemy operacyjne Microsoft Windows Server 2003 i 2008, oferując developerom i użytkownikom wymagającym wysokiej mocy obliczeniowej większą elastyczność w doborze systemu operacyjnego. CUDA 2.2 może zostać uruchomiony w środowisku Windows, MacOSX i większości najbardziej popularnych dystrybucji Linuksa.
Dodatkowe funkcje wprowadzone w CUDA 2.2
Wyższa wydajność międzyoperacyjna w OpenGL Pobieranie tekstur z nieciągłej pamięci liniowej
Wsparcie dla mechanizmu bezpośredniego pobierania danych z pamięci systemowej bez potrzeby ich przenoszenia do pamięci karty
Uwspólnienie obszaru pamięci dla całego dostępnego RAM-u pozwalające rdzeniowi programu korzystać z uwspólnionego obszaru pamięci
Asynchroniczne operacje kopiowania pamięci w systemie Vista Aby zobaczyć pełną listę wszystkich nowych funkcji oraz właściwości udostępnionych w środowisku CUDA 2.2 i uzyskać dostęp do forum dyskusyjnego na temat CUDA, zajrzyj na stronę: http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=92580