Połączenie mocy obliczeniowej technologii HP i kreatywności zespołu wytwórni DreamWorks Animation SKG, Inc. dało niesamowite rezultaty, które można obejrzeć w najbardziej oczekiwanej trójwymiarowej produkcji wytwórni filmie animowanym Potwory kontra Obcy (Monsters vs. Aliens) . Film wchodzi właśnie na ekrany kin na całym świecie.
Widzowie będą mogli przeżywać przygody przezroczystych potworów poruszających się jak ciecz, ze znikającymi ramionami i ustami. Bohaterowie powstali częściowo dzięki wykorzystaniu wyjątkowej mocy obliczeniowej stacji roboczych HP, serwerów HP ProLiant typu blade oraz innych technologii HP, niezbędnych do trójwymiarowej produkcji filmowej nowej generacji.
Produkcja filmu Potwory kontra Obcy pochłonęła ponad 40 milionów godzin, poświęconych na przetwarzanie danych ponad ośmiokrotnie więcej niż w przypadku pierwszej części Shreka i prawie dwukrotnie więcej niż podczas produkcji filmu Kung Fu Panda .
Według nas zadaniem tej trójwymiarowej rewolucji jest całkowite skupienie uwagi widzów na filmie , powiedział Ed Leonard, dyrektor ds. technicznych w wytwórni DreamWorks Animation. HP ma wyjątkową możliwość zapewnienia zaawansowanych narzędzi technicznych, które eliminują przeszkody ograniczające naszą kreatywność. Dzięki nim wykonaliśmy odważny krok w kierunku ekscytującego sposobu prezentowania fabuły, jakim jest stereoskopowa animacja trójwymiarowa .
Technologia HP pozwoliła wytwórni DreamWorks Animation zastosować jak dotąd największą liczbę ruchomych kamer. W filmie Potwory kontra Obcy wytwórnia mogła opracować efekty wizualne na zupełnie nowym poziomie, dzięki zastosowaniu kilkuset stacji roboczych HP xw8600 oraz największego i najpotężniejszego zespołu serwerów do renderingu w historii wytwórni DreamWorks Animation. Zespół ten złożony był z serwerów blade HP ProLiant, które współpracowały ze sobą w celu szybkiego przetwarzania sekwencji animacji.
Wytwórnia DreamWorks Animation cały czas przekracza granice kreatywności, oferując widzom na całym świecie najbardziej niesamowite efekty wizualne , stwierdził Phil McKinney, wiceprezes i dyrektor ds. technicznych w dziale komputerowych systemów osobistych (PSG) HP. Współpraca z takimi klientami, jak wytwórnia DreamWorks Animation, jest dla nas bardzo korzystna, bez przerwy jesteśmy nakłaniani do opracowywania kolejnych przełomowych rozwiązań technologicznych .
Technologia HP i wymagania animacji trójwymiarowej
Aby uprościć proces tworzenia efektów wizualnych w animacji trójwymiarowej, wytwórnia DreamWorks Animation musiała zmodyfikować proces produkcji i opracować narzędzia, umożliwiające animatorom wykorzystanie pełnego potencjału animacji 3D.
Przykładowo, filmy produkowane w technologii stereoskopowej wymagają osobnego renderowania obrazów widzianych przez lewe i prawe oko widza. Oznacza to, że w przypadku filmu Potwory kontra Obcy wymagania w zakresie mocy obliczeniowej niezbędnej do renderingu były dwukrotnie większe, niż w przypadku produkcji dwuwymiarowych. Większa liczba pikseli przesyłanych do zespołu serwerów renderujących dwukrotnie zwiększyła wymagania wobec stacji roboczych, wykorzystywanych przez wytwórnię.
W celu przygotowania wyjątkowych, trójwymiarowych efektów wizualnych w filmie Potwory kontra Obcy , animatorzy wytwórni DreamWorks Animation musieli korzystać z najnowocześniejszych technologii HP, aby sprostać następującym wyzwaniom:
rendering prawie 100 terabajtów danych zapisanych w pamięci dyskowej,
rendering ponad 30 sekwencji filmowych, który przy zastosowaniu jednej stacji roboczej potrwałby ponad 1000 lat,
opracowanie jednej z najtrudniejszych sekwencji w filmie pod względem technicznym, przedstawiającej widok miasteczka, domów, wzgórz i drzew z lotu ptaka (w tej scenie drzewa widoczne w tle musiały być podzielone na ponad 300 warstw, które następnie były renderowane),
opracowanie eksplozji podczas jednej ze scen walki, która wymagała ponad 3 terabajty przestrzeni na dysku,
łączność między lokalizacjami oddalonymi od siebie o ponad 480 km: system telekonferencyjny HP Halo oraz oprogramowanie HP Remote Graphics odegrało niezwykle ważną rolę, umożliwiając kreatywną współpracę między animatorami pracującymi w studiach położonych w Glendale i Redwood City w Kalifornii.