Długo wyczekiwana premiera BMW i3. Oto seryjny samochód przyszłości

informacja prasowa | 06/08/2013 09:08

Długo wyczekiwana premiera BMW i3. Oto seryjny samochód przyszłości

Długo wyczekiwana premiera BMW i3. Oto seryjny samochód przyszłości
Długo wyczekiwana premiera BMW i3. Oto seryjny samochód przyszłości
Długo wyczekiwana premiera BMW i3. Oto seryjny samochód przyszłości
Długo wyczekiwana premiera BMW i3. Oto seryjny samochód przyszłości
Długo wyczekiwana premiera BMW i3. Oto seryjny samochód przyszłości

- Wielkie zmiany zaczynają się od małych rzeczy - tymi słowy dr Norbert Reithofer, prezes Zarządu BMW AG, przywitał na świecie kilka dni temu BMW i3, pierwszy seryjnie produkowany samochód marki zasilany wyłącznie energią elektryczną i sterowany smartfonem.

Światowa premiera BMW i3 była z niecierpliwością wyczekiwana przez cały motoryzacyjny świat. Niemiecka marka od wielu miesięcy sprytnie podgrzewała atmosferę wokół "przełomowego, małego samochodu". Miłośnicy BMW nie mogli się go już doczekać, a konkurencja - w końcu poznać to - podobno - rewolucyjne cacko.

Prezentując BMW i3 Norbert Reithofer porównał go do telefonów komórkowych, które po ponad 100 latach dominacji telefonów stacjonarnych praktycznie wyparły je z naszego życia i całkowicie je zmieniły. Zdaniem prezesa BMW, podobnie będzie z i3, który ma szansę zmienić podejście świata do motoryzacji i zapoczątkować "nową erę mobilności".

- i3 jest wyjątkowy pod każdym względem. Chcąc stworzyć prawdziwie zrównoważony samochód, przeprowadziliśmy badania w wielkich miastach na całym świecie - przekonywał Norbert Reithofer.

Seria i to zupełnie nowa koncepcja pojazdów przyszłości, zbudowanych z zastosowaniem lekkich materiałów i najnowocześniejszych technologii. Nadwozie, po raz pierwszy w pojeździe produkowanym seryjnie, zostało wykonane z tworzyw sztucznych wzmocnionych włóknami węglowymi. Półprodukty powstają przy użyciu energii z elektrowni wodnych i wiatrowych, a aż jedna czwarta samochodu pochodzi z recyklingu materiałów.

Również systemy wspomagające kierowcę i usługi mobilne stworzono specjalnie dla BMW i. W codziennych warunkach eksploatacji w pełni naładowane BMW i3 (np. poprzez konwencjonalne gniazdko prądu) przejedzie od 130 do 160 kilometrów.

Minusem jest fakt, że proces pełnego ładowania wciąż trwa do sześciu godzin; plusem, że ładowanie samochodu odbywa się poprzez aplikację i smartfon informuje nas zdalnie o jej przebiegu.

Prędkość 100 km/h samochodzik osiąga w zaledwie 7,2 sekundy, a prędkość maksymalna to 150 km/h.

Silnik elektryczny umieszczony w i3 generuje moc 125 kW/170 KM. Jego wysoka moc osiągana zaraz po ruszeniu pojazdu z miejsca jest przekazywana na tylne koła poprzez jednobiegową przekładnię. Jednostka czerpie energię z akumulatora litowo-jonowego zintegrowanego w centralnej części sekcji podpodłogowej auta. Uzyskany w ten sposób niski środek ciężkości w połączeniu z odpowiednim rozkładem masy gwarantuje bardzo dobre właściwości jezdne.

Na polskim rynku samochód pojawi się w listopadzie tego roku. Ma kosztować od 140 tys. zł.


Zdjęcia i kolory dają ogólne wyobrażenie o produktach i mogą odbiegać od rzeczywistego wyglądu.
Zastrzega się możliwość błędów w opisach na stronie WWW.

Nowość dostępna w sieci:

BMW