Po zachowawczej, stonowanej stylizacji niemieckiego minivana może tego nie widać, ale auto jest rewolucyjne w stosunku do poprzednika. Volkswagen zastosował m.in. przesuwane tylne drzwi po obu stronach (w opcji elektrycznie otwierane razem z tylną klapą), a wewnątrz znajdziemy od 5 do 7 foteli, które z drugiego i trzeciego rzędu zamiast wyjmować, dzięki systemowi EasyFold można spokojnie schować w podłodze. Nie trzeba wspominać, że każdy z nich jest wygodnie regulowany, że we wnętrzu Sharana znajdziemy aż 33 schowki, a przestrzeń bagażowa wynosi od 711 do 2430 litrów.
Nowy Volkswagen Sharan jest dostępny w trzech wersjach wyposażenia (Trendline, Comfortline i Highline), w trzech konfiguracjach wnętrza (5-osobowej - 2:3, 6-osobowej - 2:2:2 oraz 7-osobowej - 2:3:2) oraz z trzema jednostkami napędowymi (benzynową 1.4 TSI 150 KM oraz dwoma turbodieslami: 2.0 TDI 140 i 170 KM).
W wyposażeniu seryjnym podstawowego Volkswagena Sharana Trendline znajdziemy m.in. 7 poduszek powietrznych, system kontroli stabilności toru jazdy ESP wraz z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego EDS, trzystrefową automatyczną klimatyzację Climatronic, radio CD MP3 z 8 głośnikami, elektrycznie regulowane i ogrzewane lusterka zewnętrzne, elektrycznie sterowane wszystkie cztery szyby oraz 16-calowe stalowe felgi.
Każdy Sharan otrzymuje specjalne opony Continental ContiSeal, które dzięki ochronnej warstwie same uszczelniają się po przebiciu (przedmioty do 5 mm średnicy). Najtańszy Sharan Trendline to wydatek 99 990 złotych - tyle kosztuje minivan z silnikiem 1.4 TSI 150 KM. Za 2.0 TDI 140 KM zapłacimy 110 890 złotych, a opcja turbodiesla ze skrzynią DSG (6-biegowa) to wydatek 119 290 złotych.
Na liście wyposażenia wersji Comfortline znajdziemy ponadto 16-calowe felgi z lekkich stopów, fotel kierowcy z elektryczną regulacją, skórzaną kierownicę, automatycznie przyciemniane lusterko wewnętrzne, czujnik deszczu oraz automatyczne przełączanie świateł drogowych Light Assist. Ceny kształtują się następująco: 1.4 TSI 150 KM: 106 490 zł, 2.0 TDI 140 KM: 117 390 zł, 2.0 TDI 140 KM DSG: 125 790 zł, 2.0 TDI 170 KM DSG: 132 190 zł.
Najbogatsza odmiana Highline oferuje m.in. 17-calowe alufelgi, reflektory przeciwmgielne ze statycznym doświetlaniem zakrętów, sportowe fotele pokryte Alcantarą (przednie podgrzewane) oraz kierownicę multifunkcyjną i gałkę dźwigni zmiany biegów obszytą skórą. Tu również dostępne są wszystkie jednostki napędowe: 1.4 TSI 150 KM: 112 990 zł, 2.0 TDI 140 KM: 123 890 zł, 2.0 TDI 140 KM DSG: 132 290 zł oraz 2.0 TDI 170 KM DSG: 138 690 zł.
Wśród wielu dodatkowych opcji znajdziemy m.in. biksenonowe reflektory z funkcją Dynamic Light Assist (dynamiczne wspomaganie kierowcy przy zmianie świateł z mijania na drogowe), nową generację Park Assist (system wspomagający parkowanie), adaptacyjną regulację zawieszenia DCC, Keyless Access (system zamykania i otwierania drzwi oraz uruchamiania silnika bez kluczyka) czy też panoramiczny rozsuwany dach oraz system nagłośnieniowy Dynaudio (z 8-kanałowym wzmacniaczem o mocy 300 W i 20-centymetrowym głośnikiem niskotonowym). Wkrótce do oferty dołączy drugi silnik benzynowy - 2.0 TSI o mocy 200 KM.