Nowe gry Amigo już dostępne

G3 | 12/08/2010 14:08

Za sprawą firmy G3 z Konina, do sprzedaży w dobrych sklepach z grami planszowymi trafiły najnowsze tytuły niemieckiego wydawnictwa Amigo: Łowcy i zbieracze, Lot czarownic, 11. bierze! oraz R-Eko.

Łowcy i zbieracze (Jäger und Sammler)
Gracze przenoszą się w czasie, aby poczuć się jak ludzie żyjący na ziemi 10 000 lat temu. Przemierzają swoimi plemionami wielkie obszary w poszukiwaniu jagód, korzonków i leczniczych ziół. Na swej drodze znajdują broń, która pozwoli im zapolować na ogromne mamuty; naczynia, niezbędne do przechowywania drogocennej wody oraz wymieniają się z innymi plemionami naszyjnikami, skórami i porożami aby przypieczętować zawarty pokój. W ciągu lata muszą postarać zgromadzić się możliwie najwięcej jedzenia, które im będzie niezbędne gdy spadnie śnieg. Jedynie gracz, który zgromadzi w swoich zimowych schronieniach odpowiednią ilość zapasów zdoła przetrwać surową zimę.

Graczy: 2-4
Wiek: 10 lat
Czas: 45 min.

11. bierze! (11 nimmt!)
Każdy gracz zaczyna z dziesięcioma kartami na ręce. W swojej turze musi odrzucić kartę na jeden z odkrytych stosów. Różnica między wartością zagranej karty, a górną kartą w stosie nie może przy tym przekroczyć 10 , w przeciwnym wypadku zadziała zasada: 11 bierze! i gracz będzie musiał wziąć na rękę wszystkie karty znajdujące się na jednym ze stosów. Z drugiej strony ten, kto bierze stos, otrzymuje także kartę byka, która umożliwia mu zagranie od razu większej ilości kart na stos.

Celem gry jest jak najszybsze pozbywanie się wszystkich kart z ręki, bez zbierania stosów, w których są karty z byczymi głowami, gdyż każda bycza głowa zapewnia na koniec gry jeden punkt ujemny.

Graczy: 2-7
Wiek: 8 lat
Czas: 30 min.

Lot Czarownic (Hexenflug)
Każdy kto choć raz widział czarownice pędzące po niebie, ten wie, jak elegancko prezentują się one lecąc na miotłach. Jednak mało kto zdaje sobie sprawę, ile ćwiczeń i talentu potrzeba, żeby opanować tę niezwykle trudną sztukę. Tylko najbardziej utalentowane czarownice mogą liczyć na przyjęcie do szkoły latania znajdującej się na Łysej Górze.

W Noc Świętojańską pięć czarownic przystępuje do egzaminu z latania. Gracze, jako nauczyciele lotu muszą kazać czarownicom polecieć możliwie najdalej i najwyżej. Każda czarownica, która z sukcesem przejdzie egzamin, podaruje swojemu nauczycielowi magiczną księgę czarów. Gracz, który na koniec rozgrywki posiada najwięcej ksiąg czarów, zostaje zwycięzcą gry, a podczas następnego sabatu czarownic będzie najbardziej rozchwytywanym instruktorem lotu.

Graczy: 2-5
Wiek: 8 lat
Czas: 30 min.

R-Eko (R-Öko)
Kiedy na składowisku surowców wtórnych zapada noc, wyrzucone ze śmieciami szklane butelki, sterty papieru, plastikowe kubki i metalowe puszki niepostrzeżenie budzą się do nowego życia. Razem ze świerszczami, karaluchami i wszelkimi robalami urządzają sobie wesołą imprezę. Jednak gdy tylko zabłyśnie pierwszy promień słońca, pracownicy porannej zmiany zobaczą tylko odpadki czekające na posortowanie.

Gracze starają się posortować butelki, puszki, kubki i makulaturę i dostarczyć do odpowiednich fabryk przetwórstwa wtórnego. Otrzymują za to pieniądze. Niestety gracze często produkują za dużo odpadów, a czasem nawet pozbywają się ich w nielegalny sposób, za co muszą zapłacić karę. Zwycięzcą jest ten z graczy, który gospodarując własnymi śmieciami, potrafił zarobić najwięcej pieniędzy.

Graczy: 3-5
Wiek: 8 lat
Czas: 30 min.

Do rozegrania każdej z gier nie jest wymagana znajomość języka niemieckiego, gdyż wszystkie niezbędne informacje znajdują się profesjonalnie przygotowanej instrukcji w polskiej wersji językowej.


Zdjęcia i kolory dają ogólne wyobrażenie o produktach i mogą odbiegać od rzeczywistego wyglądu.
Zastrzega się możliwość błędów w opisach na stronie WWW.