Na swoim stoisku na genewskim salonie Nissan zaprezentował Micrę czwartej generacji. Już w listopadzie pojawi się w naszych salonach.
Auto zachowuje swoją klasyczną sylwetkę a lekko wystające z bryły nadwozia przednie reflektory nie pozwalają na pomylenie tego auta z żadnym innym. Czwarta generacja została zbudowana na nowej platformie V . Dzięki zwiększonemu rozstawowi kół uzyskano obszerniejsze wnętrze. Zmniejszona została także masa pojazdu.
Na rynek europejski przygotowano dwa silniki benzynowe. Pierwszy z nich to trzycylindrowa jednostka o pojemności 1,2 litra i mocy 80 KM wyposażona w układ sterowania fazami rozrządu VTC. Drugi, to doładowany, 1,2-litrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa i systemem start-stop osiągający moc 98 KM.
Oba silniki będą dostępne z pięciobiegową przekładnią manualną lub z całkowicie nową automatyczną przekładnią bezstopniową (CVT).
W ofercie wyposażenia znajdują się m.in. czujniki cofania, nowy układ pomiaru przestrzeni do parkowania (PSM), zintegrowany system audio, nawigacja satelitarna Nissan Connect z ekranem dotykowym, szklany dach oraz bezkluczykowy system uruchamiania silnika.
W Europie auto będzie sprzedawane z systemem ABS, dwiema czołowymi poduszkami powietrznymi, poduszkami kurtynowymi i bocznymi poduszkami powietrznymi, elektronicznym systemem kontroli stabilności (ESP) i napinaczami pasów bezpieczeństwa w wyposażeniu standardowym.
Początkowo nowa Micra pojawi się na rynku azjatyckim. Sprzedaż na Starym Kontynencie rozpocznie się w listopadzie 2010 roku.