Outlander po nowemu

www.motofakty.pl | 07/12/2009 10:12

Nowy Outlander po raz pierwszy pojawił się na rynku we wrześniu tego roku w Japonii. Następnie wprowadzono go do sprzedaży w Chinach i Australii, a teraz przyszła kolej na Europę.

Odnowiony model zaprojektowano zgodnie z nową linią stylistyczną Mitsubishi, co zapowiadał koncepcyjny model Outlander GT Prototype. Auto produkowane w holenderskiej fabryce MMC NedCar, wyróżnia się zupełnie nową stylizacją przedniej części nadwozia (zmieniono przetłoczenia i słupki A), z charakterystyczną osłoną chłodnicy typu Jet Fighter . Z tyłu zamontowano nowe zderzaki, zastosowano też bardziej eleganckie detale nadwozia.

Zmodyfikowane Mitsubishi zostało także wydłużone do 466,5 cm, czyli o 2,5 cm więcej niż w poprzednim modelu. Bagażnik ma teraz 771 l pojemności i mozna go powiekszyć do 1691 l. Poprawiono także aerodynamikę nadwozia: zmniejszono współczynnik oporu powietrza, co korzystnie wpłynęło na stabilność podczas jazdy i ograniczyło hałas docierający do kabiny.

We wnętrzu tego modelu poprawiono wykończenie w zakresie materiałów tapicerskich. Zastosowano wyższej jakości, miękkie materiały zarówno na desce rozdzielczej jak i panelach drzwiowych, a także lepszy materiał na siedzeniach. Nowa jest także tablica przyrządów i kilka detali, które poprawiają ogólne wrażenie w kabinie Outlandera.

Nowy model dostępny jest w czterech wersjach wyposażenia. Z najciekawszych nowości w tej dziedzinie, należy wymienić reflektory biksenonowe z systemem adaptacyjnym doświetlającym zakręty AFS (Adaptive Front Lighting System), system wspomagania ruszania na wzniesieniu HAS (Hill Start Assist), system sygnalizowania awaryjnego hamowania ESS, zmodernizowany zestaw audio premium Rockford Fosgate (z 650 W do 710 W) oraz ulepszony elektroniczny system kontroli pojazdu ETACS (Electronic Total Automobile Control System).

Na razie do sprzedaży trafi wersja napędzana wysokoprężnym silnikiem 2.0 DID współpracującym z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Dysponuje on mocą 140 KM i potrafi rozpędzić samochód do 100 k m/h w 10,8 sekundy, a maksymalnie do 187 km/h. Zużywa przy tym średnio6,8 l oleju napędowego na każde 100 km. W pierwszym kwartale 2010 roku w ofercie pojawią się benzynowe jednostki napędowe: 2-litrowa z napędem tylko na przednią oś, 5-stopniową manualną skrzynią biegów lub 6-biegowym automatem CVT, oraz 2,4-litrowa z przekładnią CVT, a także Diesel 2.2 DID z dwusprzęgłową skrzynią biegów TC-SST.

Nowy Outlander jest pozycjonowany wyżej od modelu kompaktowego inspirowanego prototypowym Concept-cX, który zadebiutuje w 2010 roku i plasuje się pomiędzy osobowymi modelami i-MiEV, Colt, Lancer, Grandis, a klasycznymi terenówkami Pajero / Montero / Shogun i L200.

Mitsubishi Outlander znalazł dotychczas w Europie 130 166 nabywców, natomiast całkowita sprzedaż tego auta na świecie wyniosła 328 212 sztuk. Od momentu rynkowej premiery w Polsce, model ten cieszył się niesłabnącą popularnością sprzedaż systematycznie rosła od kwietnia 2007 r. do października 2009 r. W tym okresie w naszym kraju sprzedano łącznie 2394 takie auta, co stanowi prawie 12 procent wszystkich pojazdów tego segmentu. Nic dziwnego, że Polska jest pierwszym krajem Starego Kontynentu, w którym debiutuje zmodernizowany model.


Galeria:

Zdjęcia i kolory dają ogólne wyobrażenie o produktach i mogą odbiegać od rzeczywistego wyglądu.
Zastrzega się możliwość błędów w opisach na stronie WWW.