Stawiający wyzwanie konwencjonalności i ustalający własne reguły gry, nowy Jaguar XF łączy styl i osiągi samochodu sportowego z kulturą pracy, przestrzenią i wyrafinowaniem luksusowego sedana. To początek nowej ery dla Jaguara.
Nowy XF: to charyzmatyczny wyraz nowego, śmiałego języka projektowego Jaguara, oferujący wrażenia z jazdy przekraczające oczekiwania, które narzuca jego zrelaksowany i pewny siebie wygląd: XF to nadzwyczajne możliwości i kontrola.
XF jest bezwzględnie wierny filozofii Jaguara: "tworzyć samochody piękne i szybkie". Ale idzie również o krok dalej, nadaje marce nowy wymiar. Czterodrzwiowy XF ma ekscytujący wygląd coupe, ale mieści pięć dorosłych osób, oferując im pełną nowoczesność wnętrza unikalnego dla Jaguara.
Przestrzeń i klimat we wnętrzu XF wzbogacają pięknie profilowane, luksusowe materiały, wyrafinowane wskaźniki i łagodne oświetlenie. Doskonałość techniczna i dbałość o szczegóły zapewniają wnętrzu XF najwyższe w tej klasie wyrafinowanie, a inteligentnie zastosowane technologie wraz z przyjaznym dla sterującym kierowcy ekranem dotykowym oferują nowy poziom wygody i łatwości użytkowania.
Każdy model XF posiada elektronicznie sterowaną skrzynię biegów, z wiodącym w klasie, opracowanym przez firmę Jaguar trybem sekwencyjnym, której popularność odzwierciedlają opinie nabywców sportowego XK. Tę skrzynię zastosowano w sedanie po raz pierwszy. Elektroniczne sterowanie zastępuje sterowanie mechaniczne zapewniając XF natychmiastową i bardzo płynną zmianę przełożeń - szybszą nawet, niż oferowana przez uznaną skrzynię modelu XK.
Tryb sekwencyjny Jaguar Sequential ShiftTM pozwala kierowcy na manualną zmianę biegów jednym naciśnięciem przycisku na kierownicy. Ponadto istnieją liczne tryby skrzyni biegów Jaguar Drive ControlTM, w tym tryb dynamiczny i zimowy, które współdziałają z położeniem przepustnicy, progami działania Dynamicznego Układu Stabilizującego i odmiennej strategii działania, zgodnie z życzeniami kierowcy i warunkami jazdy.
Ale najbardziej ekscytującym elementem systemu sterowanie przeniesieniem napędu jest całkowicie nowy interfejs sterujący JaguarDrive SelectorTM.Jest to pierwsze tego typy rozwiązanie w przemyśle motoryzacyjnym wykorzystujące obrotowy interfejs zapewniający precyzję, intuicyjność sterowania i małe rozmiary umożliwiające maksymalne wykorzystanie przestrzeni we wnętrzu na schowki.
Kolejne innowacyjne funkcje mogą być przyjemną niespodzianką. Wyloty klimatyzacji są ukryte w desce rozdzielczej do chwili włączenia zapłonu, kiedy to obracają się elegancko do pozycji otwartej. Kolejna nowa technologia - JaguarSenseTM - umożliwia dotykowe lub zbliżeniowe sterowanie lampkami w konsoli sufitowej i otwieranie schowka w desce rozdzielczej.
Każda wersja wyposażenia audio posiada co najmniej osiem głośników, a najwyższy model systemu audio dostępny w najbardziej topowych modelach samochodu zaprojektowany został we współpracy ze specjalistami od dźwięku, firmą Bowers & Wilkins. Radio umożliwia odbiór stacji cyfrowych (DAB).Dostępna jest łączność w technologii Bluetooth , istnieje opcja podłączenia odtwarzaczy iPod oraz MP3 z pełnym sterowaniem za pośrednictwem ekranu dotykowego, a w każdym modelu samochodu znajduje się gniazdo do podłączenia innych przenośnych urządzeń audio.
Inne dostępne funkcje obejmują system Jaguar VoiceTM do sterowania głosowego systemem audio i telefonem, system monitorujący martwe pola lusterek wstecznych, przedni i tylny system wspomagający parkowanie z kamerą, inteligentny tempomat, automatyczny limiter prędkości, system monitorowania ciśnienia w oponach czy elektroniczny hamulec parkingowy.
- Od momentu wprowadzenia na rynek model XF będzie dostępny w czterech wersjach silnikowych, z których każda będzie wyposażona w wypróbowaną sześciostopniową automatyczną skrzynię biegów z przyciskami na kierownicy umożliwiającymi ręczną zmianę przełożeń (Jaguar Sequential ShiftTM):
- 2,7-litrowy silnik Diesla V6 z podwójnym turbodoładowaniem: 0-100km/h w 8,2 sek. i prędkość maksymalna 229 km/h;
- 3,0-litrowy silnik benzynowy V6: 0-100km/h w 8,3 sek. i prędkość maksymalna 237 km/h;
- 4,2-litrowy silnik benzynowy V8 z naturalnym zasilaniem powietrzem: 0-100km/h w 6,5 sek. i prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie do 250 km/h;
- 4,2-litrowy silnik benzynowy V8 z doładowaniem mechanicznym: 0-100km/h w 5,4 sek. i prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie do 250 km/h;