Diesel najnowszej generacji Multijet

http://www.fiat.pl/index.php?pid=43&id_news=344&arch=2009 | 20/04/2009 10:04

Nowoczesny silnik 1.6 Multijet to jeden z wielozaworowych turbodiesli drugiej generacji, wyposażony w elektronicznie sterowany, wielofazowy, bezpośredni wtrysk paliwa i turbosprężarkę z intercoolerem.

Fiat Bravo oferuje dwie wersje silnika: pierwszą o mocy 105 KM uzyskiwanej już przy 4000 obr./min i momencie obrotowym 290 Nm oraz drugą o mocy 120 KM uzyskiwanej przy 4000 obr./min i momencie obrotowym 300 Nm. Maksymalny moment obrotowy dla obu wersji osiągany jest już przy 1 500 obr./min. Silnik o mocy 120 KM jest dodatkowo wyposażony w filtr cząstek stałych DFP.

Fiat Bravo - jako pierwszy model Fiata - został wyposażony w silnik 2.0 Multijet (oferowany w wersjach Emotion i Sport). Jest to nowy 16-zaworowy silnik z rodziny Multijet o mocy 165 KM uzyskiwanej już przy 4000 obr./min. Silnik ten wyróżnia wysoki maksymalny moment obrotowy 360 Nm, osiągany już przy 1 750 obr./min. Nowoczesna technologia oraz filtr cząstek stałych DPF, zastosowane w tym silniku, pozwoliły na ograniczenie zużycia paliwa i emisji CO2.

Zarówno silnik 1.6, jak i 2.0 Multijet, spełniają najnowsze normy restrykcyjne dotyczące emisji spalin Euro 5.

Dowodem wysokiej jakości silników 1.6 i 2.0 Multijet oraz niezawodności samochodu Fiat Bravo jest wydłużenie przeglądów okresowych do 35 000 km, co znacznie obniża koszty utrzymania.

Wszystkie samochody osobowe marki Fiat wyprodukowane w roku 2009 (z wyjątkiem Fiorino Kombi, Scudo Kombi/Panorama, Ducato Kombi) objęte są 3-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.


Zdjęcia i kolory dają ogólne wyobrażenie o produktach i mogą odbiegać od rzeczywistego wyglądu.
Zastrzega się możliwość błędów w opisach na stronie WWW.

Nowość dostępna w sieci:

Fiat