Nowatorska opona Dunlopa podbija rynek Supersport

http://www.dunlop.pl | 18/03/2009 09:03

Dunlop wprowadza na rynek, za sprawą opony Sportmax Qualifier II, technologię rodem z toru wyścigowego - MultiTread (MT).

Qualifier II zapewnia krótki czas rozgrzewania się, dużą stabilność podczas hamowania, polepszone prowadzenie na mokrej nawierzchni oraz dokładną informację zwrotną dla prowadzących motocykle klasy Supersport.

Dziedzictwo sukcesu

Opierając się na doskonałych właściwościach modelu Qualifier, Dunlop podniósł osiągi na jeszcze wyższy poziom. Qualifier II zapewnia motocyklistom klasy Supersport doskonałe połączenie przyczepności zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Wykorzystanie technologii znanych z nagradzanego modelu Roadsmart, charakteryzującego się zaawansowanym wzorem bieżnika, mieszanką gumową MultiTread (MT) oraz wyjątkową konstrukcją, zapewnia jeszcze lepsze osiągi i wyższą wytrzymałość.


Z toru wyścigowego na drogę

Qualifier II czerpie korzyści z technologii MultiTread (MT) firmy Dunlop, oferującej idealną przyczepność, przy dużych prędkościach oraz na mokrej nawierzchni. Powstała w ten sposób opona daje motocykliście większy stopień czucia drogi i informacji zwrotnych z nawierzchni, a także wzbudza zaufanie swoją stabilnością podczas pokonywania zakrętów.


Wszystko zależy od rowków.

Wyjątkowy, kierunkowy wzór bieżnika opony Qualifier II zapewnia większe osiągi, redukując równocześnie ścieranie się barku bieżnika. Wykorzystanie nowej mieszanki gumowej pozwala na większy zakres temperatury roboczej, szybsze rozgrzewanie się nawet przy niskich temperaturach zewnętrznych, większą przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni oraz stabilność przy dużej prędkości, a także zapewnia większą odporność na ścieranie bieżnika. Kształt profilu MultiTread (MT) tylnej opony opracowano tak, aby zapewnić motocykliście lepszą, bardziej jednolitą powierzchnię styku z nawierzchnią.


Kontrola naprężenia szkieletu opony

Dunlop Qualifier II wykorzystuje zaawansowany technologicznie system kontroli naprężenia szkieletu opony (CTCS), pozwalający naprężyć określone obszary opony do różnych stopni sztywności. Technologia ta umożliwia lepsze rozłożenie obciążenia i napięcia wzdłuż warstw osnowy, polepsza rozkład powierzchni styku i zwiększa stabilność krawędzi bieżnika. Dla motocyklisty oznacza to olbrzymie korzyści, tj. dla wydajności zawieszenia motocykla i ogólnie jazdy, bardziej stabilną powierzchnię styku, szczególnie przy przechyłach oraz wiążącą się z tym większą przyczepność i stabilność podczas pokonywania każdego zakrętu z dużą prędkością.

Drobne cząstki sadzy

Aby zwiększyć przyczepność na śliskiej nawierzchni, zespół technologiczny Dunlop połączył nową, wysokodyspersyjną krzemionkę ze zoptymalizowanym procesem łączenia, w celu lepszej reakcji wiązania z polimerami. Ukryte głęboko w oponie drobne cząstki sadzy przyczyniają się do lepszej przyczepności, szybszego rozgrzewania się i większego zakresu temperatur roboczych.

Nowy Qualifier II, korzystający z tych samych technologii co uznany model Roadsmart, zawiera dwie mieszanki krzemionki zwiększające przyczepność: Silica A w środkowej części tylnej opony i Silica B w jej części barkowej. Dla motocyklisty oznacza to wyjątkową przyczepność podczas jazdy na prostych odcinkach oraz jeszcze większą, dającą pewność przyczepność pod kątem nachylenia od 35 do 55 stopni to wszystko bez uszczerbku na stabilności i żywotności opony. W połączeniu z konstrukcją bezkońcowego opasania (JLB) tylnej opony daje to stabilność przy dużych prędkościach, amortyzację wstrząsów, zwiększa sztywność opony przy jednoczesnym zachowaniu kształtu rowków, dając motocyklistom jeszcze więcej pewności wtedy, kiedy tego potrzebują.


Opona Qualifier II jest dostępna od połowy marca br. w następujących rozmiarach:
130/70ZR16
120/60ZR17
120/70ZR17
160/60ZR17
170/60ZR17
180/55ZR17
190/50ZR17
190/55ZR17
200/50ZR17


Galeria:

Zdjęcia i kolory dają ogólne wyobrażenie o produktach i mogą odbiegać od rzeczywistego wyglądu.
Zastrzega się możliwość błędów w opisach na stronie WWW.