Nowa Sava intensa hp: krótsza o 8,3 metra droga hamowania na mokrej nawierzchni

Goodyear Dunlop Tires Polska Sp. z o.o. | 03/02/2009 14:02

Sava, jeden z wiodących w Europie Środkowej producentów opon, przedstawia Sava intensa hp nową oponę letnią typu high-performance o zwiększonym przebiegu, lepszych osiągach i krótszej drodze hamowania na mokrej nawierzchni. Niezależna organizacja badawcza TÜV SÜD Automotive, po gruntownych testach potwierdziła osiągi nowej opony Sava intensa hp. Charakterystyka opony została porównana z trzema azjatyckimi i dwiema europejskimi oponami konkurencji z tego samego segmentu. W przypadku Sava intensa hp, droga hamowania awaryjnego przy prędkości 80 km/h na mokrym asfalcie była krótsza o 10,1 m od najlepszej konkurentki europejskiej oraz o 8,3 m od najlepszej konkurentki z Azji z tego samego segmentu.
Niezrównany przebieg
Kluczową zaletą nowej Sava intensa hp jest jej doskonałe zachowanie podczas jazdy i hamowania na mokrej nawierzchni przy jednocześnie długim przebiegu. Jest
to możliwe dzięki nowej konstrukcji opony, poprawionej rzeźbie bieżnika oraz najnowocześniejszej mieszance silikonowej. Podczas konstrukcji opony jednym z najważniejszych wyzwań jest osiągnięcie doskonałych wyników w obu dziedzinach: osiągów i przebiegu, ponieważ oba kryteria wypływają na siebie wyjaśnia
P. Zakrzewski.
W niezależnych pomiarach jazdy i hamowania na mokrej nawierzchni, Sava intensa hp udowodniła swoją zdecydowaną przewagę nad głównymi konkurentkami z Azji i Europy. Badania TÜV SÜD, przeprowadzone we Francji, na samochodzie VW Golf wyposażonym w opony 195/65 R15 pokazują, że Sava intensa hp w kluczowych obszarach zachowuje się znacznie lepiej, niż jej główne konkurentki.
TÜV SÜD Automotive porównał nową oponę Sava intensa hp z pięcioma oponami konkurencji z tego samego segmentu. W przypadku Sava intensa hp, droga hamowania awaryjnego przy prędkości 80 km/h była o 8,3 m krótsza na mokrym asfalcie, niż w przypadku najlepszej opony konkurencji. W testach jazdy i hamowania na nawierzchni betonowej, Sava intensa hp wyraźnie pokonała wszystkie pięć konkurentek z Europy i Azji.
Wyjątkowa charakterystyka jazdy i hamowania na mokrej nawierzchni jest efektem dużej liczby domykających się bloków bieżnika. Lamelki na barkach opony oraz obszarach pośrednich zostały ulepszone, aby zapewnić większą sztywność, przekładającą się na zwiększenie bezpieczeństwa pokonywania zakrętów i w rezultacie lepsze prowadzenie.
Dłuższy przebieg i bardziej równomierne zużycie
Nowa konstrukcja bloków bieżnika oraz innowacyjna mieszanka silikonowo
-polimerowa przyczyniają się do wydłużenia potencjalnego przebiegu opony. Bardziej płaski i szerszy profil nowej opony oznacza jej lepszy kontakt z nawierzchnią.
To przekłada się na bardziej równomierny rozkład ciśnienia, co z kolei oznacza bardziej równomierne zużycie bieżnika. Innowacyjny silikonowy składnik bieżnika oraz niska waga opony wpływają na zmniejszenie oporu toczenia, dzięki czemu znacząco obniża się zużycie paliwa.


Galeria:

Zdjęcia i kolory dają ogólne wyobrażenie o produktach i mogą odbiegać od rzeczywistego wyglądu.
Zastrzega się możliwość błędów w opisach na stronie WWW.