Pirelli - Winter Sottozero Serie II nowy przyjaciele na zimę dla Twojego auta

www.pirelli.pl | 17/11/2008 13:11

Nowe opony Winter Sottozero Serie II są odpowiedzią włoskiej firmy Pirelli na wyzwania jakie stawia przed kierowcami kapryśna aura w postaci anomalii klimatycznych, gdzie warunki pogodowe nie jednokrotnie nie odzwierciedlają pory roku oraz coraz bardziej rygorystyczne wymogi norm europejskich dotyczących motoryzacji.

Opony Sottozero Serie II to udoskonalona wersja modelu Winter Sottozero, które wprowadzone w Europie cztery lata temu, odniosły znaczny sukces. Nowy model dostępny jest w dwóch wersjach, dostosowanych do innych parametrów prędkości rozwijanych przez pojazdy: model W210/W240 przeznaczony jest dla samochodów klasy średniej i wyższej; model W270 do mocnych, szybkich samochodów najwyższej klasy i dla kierowców, którzy oczekują maksymalnych osiągów w każdych warunkach. Opona Sottozero Serii II została uznana za wzorową w testach opon zimowych przeprowadzonych przez niemiecki tygodnik Auto Bild, natomiast polski miesięcznik Auto Motor i Sport oraz niemiecki Powercar uznał ją za oponę godną polecenia. Tacy producenci jak Alfa Romeo, Aston Martin, Audi, Bentley, BMW, Ferrari, Jaguar, Lamborghini, Maserati, Mercedes, Porsche i Volkswagen wybrali już nowe opony zimowe Pirelli na ogumienie montowane seryjnie.

Od opony śniegowej do sezonowej
Inżynierowie Pirelli konstruowali opony Winter Sottozero Serie II nie tylko z myślą o przyjemności jazdy i bezpieczeństwie w zimowych warunkach. Uwzględniono także szybkość reakcji opony na zmieniające się warunki atmosferyczne. Coraz częściej w okresie, kiedy należałoby spodziewać się opadów śniegu, następuje susza, a późną zimą lub wczesną jesienią zaskakują silne opady deszczu. Taka aura wymaga zaprojektowania tzw. inteligentnych opon. Winter Sottozero II gwarantują użytkownikowi bezpieczeństwo przy każdym stanie drogi w sezonie, kiedy temperatura spada poniżej 7 C. Jest to temperatura powodująca zmianę właściwości nawierzchni drogowej, a także zachowania się opony.

Dopasowanie do temperatury i rodzaju nawierzchni
W produkcji opon Winter Sottozero wykorzystano wiele innowacji technologicznych. Mieszanka z której wykonano oponę Winter Sottozero Serie II została stworzona w technologii TDC (Temperature Dynamic Compound), czyli reagująca dynamicznie na zmiany temperatury.

Mieszanka ta składa się z opracowanych w laboratoriach Pirelli polimerach zmieszanych w nowatorski sposób, tak by optymalnie łączyła cechy mieszanek stosowanych w oponach do nawierzchni mokrych i oblodzonych.

Kolejnym rozwiązaniem czyniącym nowe opony Pirelli bezkonkurencyjnymi jest zastosowanie wyjątkowej technologii w konstrukcji bieżnika, który tworzą interaktywne bloki o strukturze ceglanego muru. Pionowe ruchy ,,cegiełek'' pozwalają na dopasowanie bieżnika do nierówności nawierzchni (system IBS). Dzięki temu bieżnik zwiększa przyczepność opony do każdego rodzaju podłoża i poprawia efektywność odprowadzania wody i błota, a także powoduje większą stabilność boczną i wzdłużną auta.

Ekstremalnie, ale bezpiecznie
Opony Winter Sottozero Serie II z indeksem prędkości W270 przeznaczone są do mocnych sportowych samochodów, a także dla wszystkich kierowców, którym zależy na dynamicznej jeździe w najtrudniejszych warunkach przy zachowaniu pełnego bezpieczeństwa. Inżynierowie Pirelli wprowadzili niestandardowe rozwiązania, polegające na zastosowaniu dwuskładnikowej mieszanki i elastycznej taśmy bocznej.

Dwuskładnikowa mieszanka (Dual Compound) polega na zastosowaniu bardziej miękkiej mieszanki na stronie zewnętrznej opony (opaska zewnętrzna właściwa dla P Zero Pirelli) oraz twardszej po stronie wewnętrznej (zwiększającej bezpieczeństwo przy dużych prędkościach). W praktyce takie połączenie zapewnia zarówno doskonałe prowadzenie na suchej nawierzchni, jaki i znakomitą efektywność na śniegu, bez obniżenia parametrów bezpieczeństwa.

Niezawodność przede wszystkim
Bieżnik opon Winter Sottozero Serie II W210-240 tworzą dwa żebra i dwa rowki główne oraz interaktywny klockowy układ rowków. Innowacyjnym rozwiązaniem jest tzw. zbiornik hydrostatyczny (Hydro Static Tank, HST), opatentowany przez Pirelli. Działanie zbiornika polega na rozszerzeniu rowków w bieżniku, co zapewnia lepszy odpływ wody z powierzchni opony. Dzięki temu ryzyko aquaplanningu jest znacznie ograniczone. Kolejnym udoskonaleniem jest zastosowanie mieszanki w technologii TDC oraz włókna poliamidowego ułożonego pod kątem 0°, zapewniającego stabilność termiczną, a tym samym niezależność od zmian temperatury asfaltu i powietrza atmosferycznego. Wyżej wymienione rozwiązania konstrukcyjne i technologiczne gwarantują maksymalne osiągi w każdych warunkach.

W trosce o środowisko
Istotnym elementem wpływającym na wybory konsumenckie w ostatnich latach jest aspekt ochrony środowiska. Wymagania kierowców, jak i nowe ustawodawstwo w tej kwestii znalazło odzwierciedlenie w produktach Pirelli. Mieszanka zastosowana do produkcji opon jest równie nowatorska, co ekologiczna w jej składzie nie występują oleje aromatyczne,a ilość metali ciężkich została ograniczona. Dodatkowo,
tak zaprojektowano rzeźbę bieżnika, aby hałas w czasie jazdy ograniczyć do minimum. Innowacyjne rozwiązania technologiczne zastosowane w produkcji opon Pirelli dotyczące mieszanki, konstrukcji i wzoru bieżnika gwarantują najlepsze osiągi i najwyższy poziom bezpieczeństwa w każdych warunkach pogodowych i drogowych z jakimi polscy kierowcy mogą się spotkać na drogach w okresie od października do kwietnia. Winter Sottozero Serie II Pirelli to nie tylko zimowe opony, to opony niezastąpione w naszej strefie klimatycznej przez ponad pół roku.

LINIA WINTER SOTTOZERO SERIA II DANE TECHNICZNE:
Winter SOTTOZERO Serie II W270
Winter 270 dla samochodów z najwyższej półki
2 żebra i 3 rowki
Interaktywny, klockowy układ rowków (Interactive Brickwork Siping, IBS)
Dwuskładnikowa mieszanka
Mieszanka reagująca dynamicznie na temperaturę (Temperature Dynamic Compound, TDC)
Technologia P Zero UHP

Winter SOTTOZERO Serie II W210 / W240
2 żebra i 3 rowki
Interaktywny, klockowy układ rowków (Interactive Brickwork Siping, IBS)
Mieszanka reagująca dynamicznie na temperaturę (Temperature Dynamic Compound, TDC)
Zbiornik hydrostatyczny (Hydro Static Tank, HST)
Włókno poliamidowe 0°


Zdjęcia i kolory dają ogólne wyobrażenie o produktach i mogą odbiegać od rzeczywistego wyglądu.
Zastrzega się możliwość błędów w opisach na stronie WWW.

Nowość dostępna w sieci:

ORZEŁ