Bosch - kumulatory z nową technologią PowerFram - zima bez przykrych niespodzianek

www.bosch.pl | 07/11/2008 14:11

Słaby akumulator jest najczęstszą przyczyną problemów z rozruchem pojazdu, szczególnie przy niskich temperaturach. Niestety, wielu kierowców zapomina o skontrolowaniu stanu akumulatora przed zimą, mimo że można to zrobić np. przy okazji montażu opon zimowych. Jeżeli stary akumulator wymaga wymiany, dobrze jest wybrać produkt dysponujący dużymi rezerwami mocy rozruchowej. Bosch proponuje trzy linie akumulatorów S3, S4 i S5 z nową technologią PowerFrame, która znacząco poprawia ich parametry elektryczne.

Większe zużycie energii zimą
Niskie temperatury powodują, że akumulator jest narażony na dużo większe obciążenia, ponieważ pobór prądu jest znacznie wyższy niż w cieplejszych miesiącach. Największa ilość energii zużywana jest podczas rozruchu. Mocno wychłodzony silnik potrzebuje więcej energii rozruchowej, bo wskutek zimna wzrasta opór mechaniczny komponentów silnika. Ponadto niskie temperatury utrudniają procesy elektrochemiczne zachodzące w akumulatorze, który potrzebuje więcej czasu do pełnego naładowania przez alternator. Tak osłabiony akumulator nie jest przygotowany do podwyższonych wymagań energetycznych, z jakimi mamy do czynienia zimą.

Przed rozpoczęciem sezonu zimowego należy sprawdzić akumulator w warsztacie, a jeżeli jest to konieczne, wymienić go. Przy wyborze nowego akumulatora trzeba uwzględnić liczbę odbiorników prądu w pojeździe (np. ogrzewanie postojowe, podgrzewane siedzenia, ogrzewanie tylnej szyby czy system car audio). Odpowiednie zasilanie elektronicznych odbiorników prądu oraz rozruch pojazdu w niskich temperaturach zagwarantuje tylko akumulator o wysokich parametrach elektrycznych.

Technologia PowerFrame w akumulatorach Bosch
Boschowskie akumulatory S3 S4 S5 gwarantują niezawodny rozruch pojazdu nawet w mroźnych warunkach i po długim okresie postoju. Produkty najnowszej generacji są wyposażone w specjalnie skonstruowaną kratkę PowerFrame, przy której produkcji stosuje się nową metodę sztancowania (wytłaczania). Kratka posiada mikroporowatą, a przy tym bardzo odporną strukturę powierzchniową, do której bardzo dobrze przylega masa czynna. Konstrukcja PowerFrame wyróżnia się także innym niż dotychczas rozmieszczeniem żyłek kratki, które prowadzone są bezpośrednio do chorągiewki. W ten sposób prąd przekazywany jest najszybszą drogą i bez strat do biegunów, a następnie do odbiorników elektrycznych.

Dodatkowo, w miejscach kratki, które są narażone na największe obciążenia elektryczne, naniesiono więcej ołowiu. Stabilna rama kratki zapobiega korozji na krawędziach oraz jej odkształceniom. Separator jest odporny na uszkodzenia i zwarcia, do których mogłoby dochodzić w wyniku zetknięcia kratki z płytą ujemną. Nawet w przypadku zwiększonego obciążenia akumulatora np. wskutek dużej ilości odbiorników dodatkowych, jazdy na krótkich odcinkach lub silnego mrozu, akumulator gwarantuje przepływ prądu i odpowiednią moc rozruchową.

Program akumulatorów Bosch jest przejrzysty i łatwy w stosowaniu. Jego koncepcja oparta jest na trzech liniach urządzeń (S3, S4, S5), które zróżnicowane pod względem pojemności i mocy rozruchowej, przeznaczone są do pojazdów o małych, średnich lub dużych potrzebach energetycznych. Maksymalne bezpieczeństwo użytkowania zapewnia hermetycznie zamknięta pokrywa o specjalnej konstrukcji, która podczas transportu lub montażu pod kątem zapobiega wyciekowi elektrolitu z akumulatora. Akumulatory Bosch S3, S4 i S5 odznaczają się nawet o 30 proc. wyższą mocą rozruchu zimnego silnika, niż akumulatory konwencjonalne, mają również o 30 proc. dłuższą żywotność. Ze względu na minimalne zużycie wody, akumulatory są w pełni bezobsługowe, czyli nie wymagają żadnych czynności konserwacyjnych przez cały okres użytkowania.


Galeria:

Zdjęcia i kolory dają ogólne wyobrażenie o produktach i mogą odbiegać od rzeczywistego wyglądu.
Zastrzega się możliwość błędów w opisach na stronie WWW.

Nowość dostępna w sieciach:

Shell

Norauto

Midas

Speed Car Centrala

AD Serwis

Wash Master