SEAt - wyrazisty i elegancki styl to dominujące cechy nowego Exeo

www.seat.pl | 07/10/2008 15:10

SEAT w nowym segmencie rynku
Najwyższa jakość i znakomite osiągi
Zaawansowana technologia i nowe wyposażenie

Na Salonie Motoryzacyjnym w Paryżu SEAT prezentuje model Exeo samochód, którym firma chce wejść do segmentu sedanów klasy średniej. Ekskluzywne, eleganckie i sportowe Exeo to ogromny skok jakościowy w produktach firmy SEAT, która chce podbić nowe rynki i rozszerzyć ofertę modeli.

Zasadniczymi wymaganiami w fazie projektowania i produkcji Exeo była jakość i precyzja wykonania. Tak powstał dynamiczny, bezpieczny i pełen energii samochód.

Wyraźny indywidualizm
Wyrazisty i elegancki styl to dominujące cechy nowego Exeo. Tył i przód nadwozia zdecydowanie pasują do wizerunku hiszpańskiej marki: sportowe zacięcie, opływowe kształty, miękkie krzywizny i wyraźnie zarysowane błotniki podkreślające atletyczną sylwetkę. Charakterystyczny powiększony grill oraz proporcja powierzchni szyb do nadwozia nadają pojazdowi jeszcze bardziej sportowy charakter.

Indywidualny i zdecydowany styl Exeo tworzą także imponujące 19-calowe aluminiowe obręcze kół. Trudno ich nie zauważyć podobnie jak dwóch końcówek układu wydechowego po obu stronach zderzaka.

Niezwykle ergonomiczne wnętrze jest szczególnie wygodne. Linie deski rozdzielczej płynnie przechodzą w panele drzwi, a konsola środkowa skierowana w stronę kierowcy podkreśla wrażenie podporządkowania samochodu jego potrzebom. Z dwukolorowym panelem instrumentów harmonizują elementy wykończeniowe z ciemnobrązowego drewna.

Magnolia to nazwa szczególnie interesującej palety kolorów zastosowanych we wnętrzu, które dzięki jasnym barwom wydaje się jeszcze bardziej obszerne. Harmonijna konsekwencja, styl i przestronność to także zasługa wygodnych foteli ze skóry i Alcantary tej samej, którą pokryte są słupki boczne i sufit.

Podróżowanie nowym Exeo jest wyjątkowo wygodne. Przednie fotele wyposażone są w funkcję pamięci ustawień, a długość siedziska zapewnia wygodę dla nóg. Elektrycznie sterowana osłona tylnej szyby pomaga zapobiegać oślepianiu kierowcy.

W upalne letnie dni automatyczna klimatyzacja chłodzi także wnętrze schowka w desce rozdzielczej. Temperatura w schowku nie zmienia się przez pewien czas nawet po wyłączeniu silnika.

Nadwozie pojazdu to monolityczna stalowa struktura ze zintegrowanymi aluminiowymi elementami. Zastosowanie wysoko wytrzymałej stali pozwoliło ograniczyć masę samochodu, gwarantując przy tym znakomitą ochronę zarówno osób podróżujących autem, jak i pieszych. Elementy wykonane z tego gatunku stali znajdują się zarówno w przedniej i tylnej części pojazdu, jak i w konstrukcji przedziału pasażerskiego.

Sedan SEAT-a dysponuje pokaźnym bagażnikiem o pojemności 460 litrów, a spora bo wynosząca 1 000 mm odległość między nadkolami pozwala na umieszczenie w nim nawet nieporęcznych przedmiotów.

Zwrotny, dynamiczny i sportowy
Model Exeo to potwierdzenie, że SEAT stara się konstruować i produkować pojazdy dostosowane do faktycznych potrzeb klientów. Kompaktowe rozmiary i zwrotność pojazdu ułatwiają jazdę miejską i parkowanie. Dzięki temu nowy sedan SEAT-a to auto na każdą okazję do miasta i na dalekie podróże.

O wyjątkowym komforcie jazdy decyduje między innymi konstrukcja zespołu napędowego nowego SEAT-a Exeo. Znakomita dynamika to zasługa charakterystyki sprężyn śrubowych i amortyzatorów, a także starannie dobranej elastyczności i geometrii zawieszenia.

Z przodu zastosowano wielodrążkowe zawieszenie niezależne, a z tyłu wahacze trapezowe. Na znaczące obniżenie masy nie resorowanej wpłynęło także zastosowanie kilku elementów z lekkiego stopu w zawieszeniu obydwu osi.

W czasie dynamicznej jazdy kierowca Exeo natychmiast przekona się, jak stabilny jest to pojazd i jak precyzyjnie reaguje na obroty kierownicą przy minimalnym przechyle. Na komfort jazdy wpływa także progresywne wspomaganie układu kierowniczego Servotronic. Siła wspomagania zależy od prędkości pojazdu, dzięki czemu prowadzenie auta jest wygodniejsze i daje więcej przyjemności.

Nowoczesna technologia
Przyjemność z jazdy to podstawa koncepcji SEAT-a Exeo, dlatego niektóre rozwiązania konstrukcyjne w tym samochodzie zostały dostosowane specjalnie pod kątem zapewnienia najwyższego komfortu podróżowania kierowcy i pasażerom.

Oprócz wszystkich elementów, jakich można spodziewać się w sedanie z tego segmentu, Exeo wyposażony jest także w dwuwarstwowe szyby boczne, które zmniejszają hałas dochodzący do wnętrza pojazdu i utrudniają włamanie się do pojazdu. Samochód wyposażony jest też w alarm z czujnikiem przechyłu i okno dachowe z bateriami słonecznymi zasilającymi układ przewietrzania (który może pracować także po wyłączeniu silnika).

Nowy model SEAT-a wyposażony jest w wydajne reflektory Xenon Plus z modułem świateł do jazdy dziennej, które zapewniają intensywne i równomierne oświetlenie drogi przed pojazdem. Podstawą dynamicznego systemu doświetlania zakrętów są ruchome gniazda reflektorów oświetlających wnętrze zakrętu w czasie jazdy z prędkością od 12 km/h wzwyż.

Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja jest wyposażona w czujnik jakości powietrza, który nie tylko zapewnia niezależne klimatyzowanie strony kierowcy i pasażera, ale także wykrywa szkodliwe gazy i blokuje ich dostęp do kabiny, zapewniając stałą wysoką jakość powietrza we wnętrzu.

Kierowca nowego SEAT-a Exeo ma oczywiście do dyspozycji także nowoczesny system nawigacji z dwoma portami SD oraz odtwarzacz plików MP3.

Optymalne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa
SEAT Exeo jest wyposażony w najnowocześniejsze rozwiązania zapewniające bezpieczeństwo kierowcy i pasażerom w tym dwie czołowe poduszki powietrzne, napełniane w dwóch fazach, w zależności od siły kolizji, dwie boczne poduszki powietrzne z przodu, dwie poduszki kurtynowe, poduszkę chroniącą kolana kierowcy i boczne poduszki powietrzne z tyłu.

Przednie fotele wyposażono w aktywne zagłówki, ochraniające kierowcę i pasażera przed urazami kręgosłupa szyjnego w razie uderzenia w tył pojazdu. Przy fotelu pasażera z przodu oraz przy miejscach skrajnych z tyłu znajdują się zaczepy Isofix do fotelika dziecięcego.

Nowy sedan SEAT-a jest także wyposażony w systemy bezpieczeństwa czynnego, w tym w ABS, TCS, ESP+, EBA i system wykrywający spadek ciśnienia w ogumieniu.

Większa moc, mniejsza emisja

Pod maską SEAT-a Exeo prezentowanego w Paryżu znajduje się mocny silnik benzynowy 2.0 TSI z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa, o mocy 200 KM. Jednostka generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 280 Nm już przy 1 800 obr/min, zapewniając imponujące osiągi. Samochód z tym silnikiem zużywa 7,7 litrów paliwa na 100 kilometrów w cyklu mieszanym i emituje CO2 w ilości 185 g/km.


Galeria:

Zdjęcia i kolory dają ogólne wyobrażenie o produktach i mogą odbiegać od rzeczywistego wyglądu.
Zastrzega się możliwość błędów w opisach na stronie WWW.

Nowość dostępna w sieci:

Seat