Continental - opony 4x4 z indeksem prędkości 300km/h

www.conti-online.com | 21/08/2008 11:08

Katalog opon Continental przeznaczonych do pojazdów sportowo-terenowych został w 2008 roku znacznie rozszerzony. Niemiecki producent dysponuje obecnie sześcioma modelami letnich opon do pojazdów z napędem 4x4. Wielu producentów tego typu aut, w tym Audi, BMW, Land Rover, Mercedes, Porsche i Volkswagen zatwierdziło te opony do fabrycznego montażu. W 2008 roku Continental oferuje opony do pojazdów 4x4 i SUV w 60 nowych rozmiarach m.in. z indeksem prędkości ponad 300 km/h.

ContiCrossContact UHP.

Model ContiCrossContact UHP, to wyjątkowa opona Continental z serii przeznaczonej do pojazdów 4x4 wyposażonych w silniki dużej mocy. Jej charakterystyka eksploatacyjna krótka droga hamowania i zwiększona stabilność podczas pokonywania zakrętów jest dostosowana do konkretnych wymogów takich samochodów, jak Porsche Cayenne czy BMW X5. By sprostać wymaganiom montażowym ten typ opony dostępny jest także w wersjach 23- i 24-calowej. Tym samym zaspokaja sporą część zapotrzebowania na rynku wymiany opon i tuningu w klasach prędkości V, W, Y i Z (prędkość od 240 km/h do ponad 300km/h). W kontrolowanych warunkach testu prędkościowego na torze we włoskim Nardo , opona ta osiągnęła już prędkość 330km/h.

Conti4x4Contact, Conti4x4SportContact i ContiTrac SUV.

Model Conti4x4Contact zapewnia doskonałą przyczepność na drodze i w terenie. Opona gwarantuje krótką drogę hamowania, natychmiastową reakcję na manewry kierownicą i wysoką stateczność kierunkową. Naprzemienne klocki bieżnika powodują minimalny szum, natomiast szerokie rowki wzdłużne i poprzeczne bieżnika znakomicie obniżają ryzyko poślizgu hydrodynamicznego. Conti4x4Contact nadaje się doskonale dla kompaktowych i standardowych pojazdów SUV .

Continental zaleca opony Conti4x4SportContact do szybkich, wysokiej mocy pojazdów z napędem na wszystkie koła. Asymetryczny wzór bieżnika i zwarty zarys zewnętrznej powierzchni barku opony dają w efekcie doskonałą stabilność na zakrętach. Natomiast szerokie rowki bieżnika skutecznie odprowadzają wodę z opony na mokrej drodze. Klocki bieżnika są asymetryczne w celu wyciszenia szumów toczenia. Conti4x4SportContact są fabrycznie montowane w Porsche Cayenne i innych, podobnych pojazdach.

Opona ContiTrac SUV z optymalizowanym komputerowo wzorem bieżnika zapewnia pojazdom z napędem 4x4 dobrą przyczepność podczas jazdy. Oponę charakteryzuje precyzja kierowania, duże przebiegi i minimalny szum toczenia. Ponadto, boki opony są wzmocnione, co chroni je przed potencjalnym uszkodzeniem. ContiTrac SUV są dostępne w szerokiej gamie rozmiarów, do obręczy od 15- do 17-calowych. Jako opcja oferowane są opony z białymi napisami na obrzeżu.
ContiCrossContact AT.

Opona ContiCrossContact AT została opracowana tak, aby spełnić oczekiwania kierowców, którzy zamierzają korzystać ze swoich pojazdów 4x4 w terenie, ale chcą także mieć zapewniony znaczny margines bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Otwarte barki nowej ContiCrossContact AT zapewniają dobre prowadzenie na wyboistym terenie. Opona nie tylko wgryza się w grząski teren, ale i zapewnia bezpieczeństwo na zakrętach przy ostrej jeździe. Solidna mieszanka bieżnika zapobiega uszkodzeniu lub przecięciu opony w czasie jazdy terenowej, a także przedłuża jej żywotność. Białe napisy na obrzeżu są oferowane jako opcja dla większości rozmiarów opon ContiCrossContact AT.

ContiCrossContact LX.

Przy otwartej zewnętrznej części barkowej, asymetryczna opona ContiCrossContact LX zapewnia dobre prowadzenie i skuteczne hamowanie nawet w warunkach lekkiego terenu. Jest to widoczne w stylizacji wzoru bieżnika, który zawiera elementy przejęte od opon zaprojektowanych do jazdy w trudnym terenie. Na asfalcie ContiCrossContact LX zapewnia precyzję kierowania i dobre trzymanie kursu przy jeździe na wprost. Trzy obwodowe żebra z naprzemiennymi rzędami klocków i wyraźnymi nacięciami zapewniają bezpieczne i pewne prowadzenie pojazdu.


Zdjęcia i kolory dają ogólne wyobrażenie o produktach i mogą odbiegać od rzeczywistego wyglądu.
Zastrzega się możliwość błędów w opisach na stronie WWW.