JAGUAR XE – TO NOWY SPORTOWY SEDAN SEGMENTU PREMIUM MARKI JAGUAR, POSIADAJĄCY SILNIK Z RODZINY INGENIUM

informacja prasowa | 06/03/2014 10:03

  • Jaguar zapowiada zupełnie nowego, średniej wielkości sportowego sedana segmentu premium – model Jaguar XE.
  • Jaguar XE będzie pierwszym modelem opartym o aluminiową konstrukcję w swoim segmencie. Został tak zaprojektowany, aby być najbardziej zaawansowanym, wydajnym, eleganckim i sportowym sedanem w swojej klasie.
  • Będzie to pierwszy produkt marki Jaguar wykonany na nowej zaawansowanej aluminiowej platformie, która została zaprezentowana po raz pierwszy w koncepcyjnym modelu C-X17 na targach Frankfurt Auto Show w 2013 roku.
  • Nowa rodzina wysokowydajnych, oszczędnych silników napędzanych olejem napędowym bądź etyliną będzie nosiła nazwę Ingenium. Jaguar XE będzie pierwszym modelem, w którym zostanie zamontowana jednostka z rodziny Ingenium - czterocylindrowy, dwulitrowy silnik benzynowy oraz Diesla. Silniki będą produkowane w nowym fabryce silników Jaguar Land Rover, w Wielkiej Brytanii.
  • Nowa gama silników Jaguar dokonają rewolucji w swoim segmencie, oferując samochody dominujące w swojej klasie pod względem wydajności - osiągające prędkość maksymalną ponad 300km/h, przy emisji Co2 poniżej 100g/km.

Jaguar potwierdza na Międzynarodowych Targach w Genewie, że wprowadzi do produkcji zupełnie nowy, średniej wielkości samochód sportowy - Jaguar XE.

Dr Ralf Speth, CEO Jaguar Land Rover, przemawiając na targach motoryzacyjnych w Genewie, potwierdził:

“Ogłosiliśmy zaledwie kilka tygodni temu, że nasze nowe centrum produkcji silników będzie produkować nową rodzinę lekkich, czterocylindrowych jednostek napędowych o niskim stopniu tarcia i niskiej emisji Co2, napędzanych olejem napędowym lub etyliną. Pierwszy silnik z naszej gamy Ingenium, zostanie wykorzystany w naszym całkowicie nowym, średniej wielkości sportowym sedanie Jaguar.

Model będzie nosił nazwę Jaguar XE i zostanie zaprezentowany jeszcze w tym roku”

Jaguar XE trafi do sprzedaży w 2015 roku i będzie pierwszym samochodem w swoim segmencie, wykorzystującym aluminiową platformę. Zalety jak: lekkość i sztywność zapewniające przyczepność nie do pobicia, wydajność wyrafinowanie i efektywność. Nowa generacja silników i aluminiowa konstrukcja doskonale się uzupełnią.

Moc dostarczana będzie przez silniki w szerokim zakresie pojemności i mocy. Wszystkie zapewnią wysoką wydajność i zaoferują najnowsze rozwiązania technologiczne w zakresie oszczędzania paliwa, bez utraty osiągów.

Wykorzystując najbardziej elastyczną architekturę silnika kiedykolwiek wyprodukowanego przez Jaguar Land Rover, zaprojektowaną z myślą o zarówno poprzecznym jak i podłużnym położeniu, tak by mógł zostać idealnie dopasowany do aut z napędem na tylną oś, jak i na cztery koła.

Nowe silniki będą zarówno efektywne jak i wydajane – osiągając prędkość maksymalną powyżej 300km/h, a emisję Co2 poniżej 100g/km.

Kevin Stride, Jaguar's Vehicle Line Director dla XE, powiedział: "Tworząc model XE skupiliśmy się na dostarczaniu Klientom najbardziej zaawansowanego, wydajnego sportowego sedana w swojej klasie.

Jesteśmy podekscytowani dotychczasowymi postępami i nie możemy się doczekać chwili, gdy będziemy mogli zademonstrować to, co udało nam się osiągnąć."

Ian Callum, Director of Design, powiedział: „Nowy Jaguar XE w każdym calu jest współczesnym Jaguarem, wizualnie jest naprawdę designerski, pomimo kompaktowego rozmiaru. Klienci oczekują od modelu Jaguar XE, że ma być praktyczny, ale pozostać przede wszystkim premium.  Nigdy nie zapomnieliśmy, że projektujemy Jaguara, a to oznacza, że musi on wyglądać zniewalająco, posiadać genialne właściwości jezdne i być praktycznym w używaniu go na co dzień. Wierzymy, że stworzyliśmy Jaguara XE właśnie takim.”

Nazwa Jaguar XE tworzy logiczny ciąg, umieszczona obok limuzyn XF i XJ.

Pełna specyfikacja techniczna modelu zostanie ogłoszona pod koniec 2014 roku.

Sprzedaż modelu rozpocznie się w połowie 2015 roku.


Zdjęcia i kolory dają ogólne wyobrażenie o produktach i mogą odbiegać od rzeczywistego wyglądu.
Zastrzega się możliwość błędów w opisach na stronie WWW.