NVIDIA - PerfHUD 6, FX Composer 2.5 i Shader Debugger upraszczają tworzenie gier

www.nvidia.pl | 28/07/2008 10:07

Najlepsze współczesne gry komputerowe wykorzystują złożone techniki programowania i renderingu, których tworzenie i optymalizacja może zająć miesiące, zanim osiągnięte zostaną jakość obrazu i płynność wyświetlania, których wymagają twórcy gier. Tysiące twórców gier na całym świecie, w tym członkowie firm Blizzard Entertainment, Crytek, Epic Games i Rockstar Games polegają na narzędziach programistycznych NVIDIA przy tworzeniu gier dla konsoli i komputerów PC. Dzisiaj NVIDIA rozszerza swój uznany pakiet narzędzi o trzy nowe narzędzia, które w znaczny sposób przyspieszą proces tworzenia gier przy zachowaniu kontroli nad realizacją projektów oraz ich kosztami.

Nowe narzędzia to:
* PerfHUD 6 graficzne narzędzie do debugowania i analizy wydajności dla aplikacji DirectX 9 i 10.
* FX Composer 2.5 zintegrowane środowisko do szybkiego tworzenia efektów specjalnych w czasie rzeczywistym.
* Shader Debugger pomaga debugować i optymalizować shadery napisane w HLSL, CgFX, i COLLADA FX Cg w DirectX i OpenGL.

PerfHUD 6 to nowa i ulepszona wersja graficznego narzędzia firmy NVIDIA, przeznaczonego do analizy wydajności dla aplikacji DirectX 9 i 10. PerfHUD (www.perfhud.com) jest powszechnie wykorzystywany przez wiodących światowych twórców gier do debugowania i optymalizacji ich gier. Nowa wersja zawiera pełną obsługę optymalizacji gier dla wielu GPU wykorzystujących technologię NVIDIA SLI , nowe możliwości wizualizacji i nadpisywania tekstur, listę wywołań API, widoki zależności i wiele innych. W najnowszej ankiecie ponad 300 użytkowników PerfHUD 5 określiło średni przyrost prędkości na poziomie 37% po wykorzystaniu PerfHUD do optymalizacji ich aplikacji.

FX Composer 2.5 to zintegrowane środowisko programistyczne do szybkiego efektów graficznych w czasie rzeczywistym. FX Composer 2.5 można wykorzystać do tworzenia shaderów dla HLSL, CgFX, and COLLADA FX Cg w DirectX i OpenGL. Nowa wersja oferuje ulepszony interfejs, obsługę DirectX 10, obsługę ShaderPerf dla układów z serii GeForce 8 i 9, wizualne modele i style oraz systemy cząsteczkowe.

NVIDIA Shader Debugger jest pierwszym produktem z linii Profesjonalnych narzędzi deweloperskich NVIDIA. Nowe narzędzia przeznaczone są dla profesjonalnych twórców oprogramowania, którzy wymagają dużych możliwości i odpowiedniego wsparcia technicznego. Na przykład NVIDIA Shader Debugger działać będzie na wiodących procesorach graficznych wszystkich producentów.