Gra PROTOTYPE 2 jest pełnoprawną kontynuacją gry PROTOTYPE również tworzoną przez Radical Entertainment. W grze wcielamy się w postać Jamesa Hellera, który tak jak główny protagonista pierwszej części Alex Mercer jest zarażony śmiercionośnym wirusem, który spustoszył miasto w pierwszej części.
Heller obwinia Mercera za śmierć jego żony i córki, które nie przeżyły nadejścia zarazy. Bohater za wszelką cenę pragnie odszukać Mercera i dokonać na nim zemsty.
PROTOTYPE 2 będzie oferować szeroki wachlarz nowych mocy i umiejętności, dzięki którym wyzwolimy niszczycielskie siły. Twórcy położyli nacisk na poprawie rozgrywki oraz postarali się o rozbudowanie misji, dzięki czemu gra ma oferować zupełnie nowe doznania niż jej poprzedniczka. Gra doczekała się również usprawnień graficznych, co pozwoli cieszyć się rozgrywką na najwyższym poziomie.
Gra PROTOTYPE 2 zostanie wydana w angielskiej wersji językowej z polskimi napisami na wszystkie platformy(PC, Xbox 360, PlayStation 3).
Zamów w przedsprzedaży grę PROTOTYPE 2 by wejść w posiadanie limitowanej edycji RADNET i otrzymaj dostęp do ponad 55 ekskluzywnych cyfrowych dodatków za darmo!
RADNET to kod do jednorazowego wykorzystania umożliwiający dostęp do 55 dodatkowych, darmowych elementów gry jakie pojawiać się będą przez siedem tygodni od daty premiery gry. Pojawiać się będą one co tydzień i zawierać będą dodatkowe misje, wyzwania, nowe przedmioty dla naszego awatara, dynamiczne motywy oraz filmy opowiadające o produkcji gry i przede wszystkim bonusowe mutacje, z których będzie można skorzystać podczas trybu fabularnego w PROTOTYPE 2. Fani gry, którzy wezmą udział we wszystkich tygodniowych wyzwaniach z RADNET otrzymają dostęp do specjalnej formy zmiennokształtności. Forma ta zostanie ogłoszona w marcu 2012. Zawartość edycji RADNET gry PROTOTYPE 2 dostępna będzie za darmo tylko dla tych, którzy kupią PROTOTYPE 2 z premierowej partii gry, na platformę playstation 3 i xbox 360, odznaczającej się naklejką z napisem RADNET EDITION. Więcej na temat RADNETu można znaleźć w filmie z cyklu dziennik developera.